Fotele obrotowe w biurze. Co wybrać dla pracowników?

Pracodawca jest zobowiązany do wyposażenia stanowisk pracy w taki sposób, aby pracownicy mogli wykonywać na nich swoje obowiązki wygodnie i bezpiecznie – bez ryzyka rozwoju chorób zawodowych i wypadków. W przypadku pacy biurowej kluczowe znaczenie mają odpowiednie fotele obrotowe. Co warto wybrać?

Ergonomia w pracy biurowej

Wielu przedsiębiorców nie wie, czym dokładnie kierować się przy zakupie właściwego wyposażenia biurowego. Co więcej, niektórzy robią takie zakupy bez wcześniejszego sprawdzenia, co będzie najlepsze, często kierując się tylko niską ceną.

Każdy pracodawca powinien jednak pamiętać o tym, że właściwie wyposażone stanowisko pracy leży w jego interesie. Nie tylko pomoże w ochronie przed karami za nieprzestrzeganie przepisów BHP, lecz również przełoży się na większą efektywność, komfort i bezpieczeństwo pracy pracowników.

Przy wyposażaniu stanowiska pracy w biurze najważniejsze znaczenie ma dobór właściwego siedziska. Najczęściej stosowane są wtedy fotele obrotowe, które ze względu na swoją obrotową podstawę i kółka umożliwiają łatwy dostęp do okolicznych sprzętów, półek przy biurku.

Czym powinien cechować się ergonomiczny fotel obrotowy do biura?

Nie wszystkie dostępne w sprzedaży krzesła biurowe obrotowe mogą być określone jako ergonomiczne. Aby krzesło rzeczywiście mogło wspierać komfort pracy i jednocześnie zapobiegać dolegliwościom ze strony pleców, powinno mieć ono odpowiednią budowę.

Najważniejsze parametry dotyczące ergonomii krzeseł biurowych:

  • Oparcie – dobry fotel biurowy obrotowy powinien cechować się odpowiednio ukształtowanym oparciem. Powinno być ono wcięte w rejonie lędźwiowym. Gdy krzesło ma wysokie oparcie, również powinno być ono wyprofilowane w rejonie szyjnym kręgosłupa.
  • Siedzisko – powinno być miękkie i wygodne, a także odpowiednio głębokie, czyli powinno odpowiadać wzrostowi użytkownika. Wybrane modele mają także regulowane – wysuwane i wsuwane siedzisko dla lepszego dopasowania.
  • Podłokietniki – ergonomiczne fotele biurowe są wyposażone w podłokietniki, które podtrzymują ramiona podczas pracy. Aby zapewniać właściwe wsparcie, podłokietniki powinny być także regulowane – podnoszone i opuszczane, przybliżane i oddalane od sylwetki.
  • Podstawa – powinna być obrotowa, wyposażona w koła dostosowane do rodzaju podłoża.
  • Szeroka regulacja elementów krzesła – jest bardzo ważna, aby odpowiednio dostosować fotel do swojej sylwetki.
  • Dodatkowe opcje – funkcja bujania się na fotelu, czyli tilt pozwala prostowanie pleców, by zmniejszyć ich dolegliwości, dodatkowa poduszka lędźwiowa i przy nagłówku.

Gdzie można kupić biurowe fotele obrotowe w dobrej cenie?

Pracodawca chcący zakupić biurowe krzesła obrotowe dla swoich pracowników powinien pamiętać o tym, żeby wybrać dobry sklep, który dostarczy właściwe wyposażenie. Gdzie można je zamówić?

Najlepiej krzesła biurowe do zakładu pracy kupować w sklepach specjalizujących się w dostawie siedzisk, między innymi w sklepach z wyposażeniem biurowym. Takie sklepy działają nie tylko stacjonarnie, lecz również internetowo.

Ceny krzeseł biurowych zależne są od wielu czynników, w tym od wybranej marki, konstrukcji krzesła, materiałów wykorzystanych do jego wykonania. Zazwyczaj ceny za jeden fotel obrotowy o ergonomicznej konstrukcji wynoszą od około 500 do 1000 złotych.

Podsumowanie

Każdy pracodawca powinien stworzyć dla swoich pracowników odpowiednie – bezpieczne i wygodne warunki do pracy. W przypadku pracy przy biurku kluczowe znaczenie ma wtedy dobór odpowiednich krzeseł biurowych. Mogą one wówczas zapewnić właściwy komfort pracy i ochronić pracowników przed dolegliwościami pojawiającymi się podczas wykonywania obowiązków w pozycji siedzącej.

Może Ci się również spodoba