Meble biurowe
Jakie meble biurowe najlepiej sprawdzą się w biurze? Na co należy zwracać uwagę wybierając ich poszczególne elementy i co powinno się w biurze znaleźć? To pytania, jakie powinni sobie zadać wszyscy ci, którzy zajmują się wyposażaniem wnętrz biurowców, ponieważ nie chodzi tutaj wyłącznie o estetykę, ale również o funkcjonalność i zapewnienie ergonomii środowiska pracy.
Z pewnością będą się liczyć gabaryty takich mebli. Dużo będzie zależało od tego, czy wybierane mają być meble do indywidualnego gabinetu czy może do biura typu open space.
Dlaczego to takie istotne? Ponieważ w indywidualnym gabinecie można pozwolić sobie na większe gabarytowo meble, ponieważ do urządzenia jest jedna konkretna przestrzeń, dla jednego użytkownika. Natomiast biura typu open space, jak chociażby popularne call center czy redakcje gazet na jednej sali muszą pomieścić większą ilość pracowników. Wniosek z tego taki, że meble biurowe do takiego biura muszą być mniejsze i trzeba sprawdzić czy można je dogodnie ustawić, tak aby każdemu pracownikowi zapewnić odrobinę prywatności.
Wiadomo, że wiele osób patrzy również na aspekt wizualny mebli do gabinetu i słusznie. Przecież gabinet czy biura to swoista wizytówka danej firmy – pokazują również czy pracodawca dba o swoich pracowników, zapewniając im odpowiednie warunki pracy. Wiemy już, jak dobierać meble pod kątem gabarytów, czas więc skupić się na tym, co powinno wchodzić w skład mebli biurowych Podstawą jest oczywiście biurko oraz fotel obrotowy. Biurko musi mieć odpowiednią szerokość, aczkolwiek nie może być zbyt wielkie, tak aby sięganie na jego drugi koniec po dokumenty czy telefon, nie wymagało zmiany całkowitej naszej pozycji. Aczkolwiek w grę nie wchodzi również zbyt małe biurko, na którym nie pomieści się cały nasz ekwipunek biurowy.
Odpowiednie biurko do biura powinno mieć szuflady i półki, w którym można trzymać papier, dokumenty czy akcesoria biurowe. Jeśli do pracy używamy laptopa czy komputera to koniecznie trzeba to uwzględnić podczas wybierania rozmiarów biurka – są dostępne nawet takie specjalnie dostosowane do pracy z komputerem, warto się nad takim rozwiązaniem zastanowić. Kolejnym koniecznym elementem w biurze jest wspomniany fotel obrotowy. Jego wybór jest dość istotny, bo niestety w siedzącej pozycji spędzamy większą część naszej pracy, co odbija się na naszym kręgosłupie.
Cechy dobrego krzesła obrotowego
Cechy, jakie powinno posiadać odpowiednie krzesło obrotowe to z pewnością pięcioramienna podstawa na kółkach, która zapewni stabilność i podparcie. Warto, aby kółka miały mechanizm samohamujący, jak również, aby były dostosowane do konkretnej powierzchni, na której mają być używane. Jeśli chodzi o inne kwestie, to siedzisko musi być odpowiedniej szerokości i długości – najlepiej aby zapewniało podparcie dla ¾ długości ud. Koniecznością przy wyborze fotela obrotowego będzie również sprawdzenie czy ma odpowiednie podłokietniki jak również to, czy jest to mebel regulowany.
Co jeszcze warto wiedzieć o meblach biurowych? Przede wszystkim, okazuje się, że istotne jest to, z jakich materiałów są one wykonane. Najlepszą wersją dla użytkownika będzie kupno mebli biurowych wykonanych z płyt posiadających atest higieniczności. Warto zwrócić uwagę na to, aby meble były na stalowych nóżkach, które są o wiele bardziej wytrzymałe. Skoro o wytrzymałości mowa to warto kupować meble biurowe, które mają co najmniej trzy lata gwarancji, a w przypadku foteli i krzeseł gwarancja powinna sięgać nawet 5 lat.
Na co jeszcze zwracamy uwagę podczas takich zakupów? Przy meblach biurowych takich jak fotele czy krzesła warto sprawdzić, czy tkaniny z jakich są wykonane posiadają wszystkie niezbędne atesty oraz jak wygląda kwestia ich ścieralności. Oczywiście meble biurowe nie muszą się kończyć tylko na biurku i fotelach. W zależności do tego, jakiego rodzaju biuro chcemy umeblować, można zakupić jeszcze szafki na dokumenty czy wygodną kanapę dla kontrahentów.
Sprawdzony producent mebli biurowych
Szukając producentów mebli biurowych warto zapoznać się nie tylko z ich dotychczasową ofertą, ale również sprawdzić jakiego rodzaju rekomendacje wystawiają im klienci. Warto sprawdzić również czy w tworzeniu mebli wykorzystują najnowsze technologię jak chociażby elementy chromowane wykonywane z chromu ekologicznego.
Meble biurowe można wybierać samodzielnie lub też pozostawić to dekoratorowi wnętrz. Jednak z pewnością warto się przyłożyć do ich zakupu – pamiętajmy, że nie zawsze niska cena idzie w parze z wysoką jakością i kupując coś w „okazyjnej” cenie może się okazać, że tak naprawdę kupiliśmy bubel, który za miesiąc nie będzie się już do niczego nadawał. Oczywiście, nie warto też popadać ze skrajności w skrajność i wydawać kilkunastu tysięcy za jedno biurko czy fotel – przy kupnie mebli biurowych, tak jak w każdym innym przypadku najlepiej wybrać środkowy wariant – dzięki temu nie zbankrutujemy, ale będziemy mieć meble dobrej jakości, co przecież jest najważniejsze.
Długi okres gwarancji to podstawa. Ja się wpakowałem kupując pięć drogich foteli do biura, które po roku się zaczynały zwyczajnie łamać… Teraz wymieniłem je na produkty ze sklepu meblowego, który daje 5-letnią gwarancję na swoje produkty.